top of page
  • אור סגל

הישראליות באירופה - לקראת גומלין מוק' הקונפרנס ליג

ערב גדול של כדורגל ישראלי לפנינו. הערב ייערכו לא פחות מארבעה משחקים של קבוצות ישראליות במסגרת גומלין הסיבוב השני של מוקדמות הקונפרנס ליג. הנה כל מה שצריך לדעת לקראתם!


מכבי חיפה - דינמו טביליסי (1-2 מהמשחק הראשון)

לאחר האכזבה במוקדמות ליגת האלופות, מכבי חיפה עשתה את המוטל עליה וניצחה 1-2 את דינמו טביליסי בחוץ. אומנם זה לא היה משחק גדול, אבל התוצאה חשובה. ביום ראשון מכבי חיפה הגיעה למשחק על התואר הראשון של העונה, אלוף האלופים, נגד מחזיקת הגביע - מכבי תל אביב. האלופה לא התקשתה במיוחד וניצחה 0-2 משערים של בן שהר ומוחמד אבו פאני, והניפה את הגביע.

הערב היא תארח את דינמו טביליסי, למשחק שעל פניו היא צריכה לנצח.

הקבוצה של ברק בכר נראתה לא טוב במשחקים שלה במוקדמות ליגת האלופות, אבל כעת נראה שהיא חזרה לעצמה, ובגדול. המשחק נגד מכבי תל אביב הוכיח לנו עד כמה הקבוצה חזקה, ובטוחה בעצמה. למשחק הזה היא תגיע שמסביבה קהל שדוחף ומעודד אותה.

השער שדינמו טביליסי כבשה במשחק הקודם סיבך את העניינים, למרות ששערי החוץ בוטלו. מספיק ניצחון 0-1 קטן של האורחים בכדי לקחת את המשחק להארכה, ו - 2 שערים בכדי להעפיל לשלב הבא. עם זאת, אל תצפו מהקבוצה של ברק בכר להתגונן מהשנייה הראשונה. "אנחנו יודעים את החשיבות של המשחק ויודעים שאנחנו צריכים לעשות את העבודה ולעבור לשלב הבא" אמר המאמן הישראלי במסיבת העיתונאים, והוסיף "אין לנו בלקסיקון דבר כזה לשחק על תיקו".

אז האם מכבי חיפה תצליח להעפיל לשלב הבא ותסגור שבוע מצויין מבחינתה? נצטרך לחכות ולראות…


הפועל באר שבע - ארדה (0-2 מהמשחק הראשון)

גם הפועל באר שבע מגיעה לגומלין עם יתרון מהמשחק הראשון. לאחר שניצחה 0-2 במשחק הקודם משערים של בריירו ודור מיכה, באר שבע רוצה לסגור עניין ולהעפיל לשלב הבא.

יריבתה, ארדה, פתחה ביום שני את עונת 2021/22 בליגה המקומית שלה, כשסיימה בתיקו 0-0 עם בוטב וראסטה.

הפועל באר שבע היא אחת הקבוצות המסקרנות של העונה. לאחר מסע רכש מטורף בקיץ, באר שבע מכוונת גבוה. כמה גבוה? טופ 3 יהיה ריאלי. עכשיו כל מה שנשאר זה לראות האם הקבוצה מאוחדת. המשחק הראשון הותיר באוהדים תקוות לעונה מוצלחת. על מנת ללכת הביתה בשלב הנוכחי, באר שבע צריכה להפסיד 0-3, תוצאה שלפחות כרגע לא נראית הגיונית במיוחד. אבל אם תשאלו את רוני לוי, הקבוצה שלו עשתה רק חצי דרך. "אנחנו צריכים להיות מרוכזים ומוכנים מאוד, אמרתי את זה כבר אחרי המשחק הקודם, זה משחק אחד מתוך שניים ולא סיימנו את העבודה", הוא אמר במסיבת העיתונאים.

אחד השחקנים שהרשימו במשחק הקודם הוא רמזי ספורי. הקשר שמתחיל את עונתו השלישית במועדון סיפק משחק טוב, כולל בישול נפלא של השער הראשון. אם הוא יביא את היכולת הזו למשחק הערב, באר שבע לא צריכה לחשוש.


מ.ס אשדוד - קרבאח (0-0 מהמשחק הראשון)

מבין כל הקבוצות הישראליות, התוצאה הכי מפתיעה מהסיבוב הראשון הייתה שייכת למ.ס אשדוד, שסיימה בתיקו 0-0 מפתיע בחוץ נגד קרבאח, סגנית אלופת הליגה האזרית, קבוצה שבשנים האחרונות נמצאת כל עונה בשלב בתים אירופי (ליגת האלופות או הליגה האירופית).

לאחר שכל הכוכבים של הקבוצה עזבו, כולם ציפו שאשדוד תתפרק כבר במשחק הראשון, ותגיע לגומלין ללא סיכוי להעפיל לשלב הבא. אבל הקבוצה של רן בן שמעון הפתיעה את כולם כשהצליחה לשמור על שער נקי ולהעביר את ההכרעה לגומלין. "למדנו עליהם הרבה" אמר רן בן שמעון במסיבת העיתונאים לפני המשחק הערב, והוסיף "אני חושב שצריך להתנתק מהמשחק הראשון. הפעם זה שונה, אנחנו בבית ואנחנו רוצים לשחק ברמה יותר טובה. בשלב הזה של העונה אף אחד לא נמצא בכושר שהוא צריך, לכן צריך להיות חכמים".

ללא ספק אשדוד לא מגיעה בתור פייבוריטית למשחק הזה, וככל הנראה קרבאח תעפיל לשלב הבא, אבל כפי שניתן להבין, אשדוד לא מספידה את עצמה, ותעלה הערב למגרש על מנת לחולל סנסציה ולנצח. האם היא תצליח לעשות את זה?


מכבי תל אביב - סוטייסקה (0-0 מהמשחק הראשון)

מכבי תל אביב לא ציפתה לפתוח ככה את העונה. לאחר התיקו המאכזב נגד סוטייסקה, שהביא איתו לא מעט ביקורת על השחקנים, מחזיקת הגביע רצתה להתנחם בתואר הראשון של העונה, אך הפסידה 0-2 למכבי חיפה, כשהציגה יכולת חלשה, במיוחד בהגנה. הערב הצהובים יארחו את סוטייסקה במטרה לעשות את מה שמצפים מהם לעשות, ולנצח.

האורחת פתחה ביום ראשון את עונת 2021/22 בליגה שלה, עם ניצחון ביתי 0-1 שהעניק לה לא מעט תקוות להמשך, וגם להערב. במועדון המונטנגרי מקווים להעפיל לשלב הבא, למרות שהם לא באים בתור פייבוריטים למשחק.

"האווירה טובה, מקצועית, השחקנים יודעים איזה הזדמנויות איבדנו במשחק האחרון והם יודעים שיש על מה לעבוד", אמר פטריק ואן לוון לפני המשחק הערב. "אנחנו יודעים שאנחנו חייבים לשפר את היכולת שלנו ברגעים בהם אנחנו מגיעים למצבים ליד השער ולקחת את ההזדמנויות שלנו".

אין ספק שמכבי תל אביב איבדה לא מעט שחקנים בקיץ האחרון. איתי שכטר, בלקמן, פשיץ', דן ביטון ודור פרץ הם השחקנים אליהם מחזיקת הגביע תתגעגע במהלך העונה הקרובה, וחסרונם עומד להיות מורגש. יונתן כהן צפוי להוביל את הקבוצה בעונה הנוכחית, אבל אולי זה לא מספיק, ככה זה נראה כרגע. האם מכבי תל אביב תאכזב שוב? או שתשיג ניצחון חשוב?


4 קבוצות ישראליות, 4 משחקים גורליים, וכולנו מחזיקים אצבעות. האם הערב הזה יסתיים בחיוך?


41 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page