top of page
  • אור סגל

הקולות מפיראוס מזכירים את תל אביב

בכדורגל מה שחשוב זה להיות מדוייק. גם אם הקבוצה לא מחזיקה כל הזמן בכדור, זה לא מה שזוכרים במבחן התוצאה. מכבי תל אביב, שיצאה הערב (חמישי) למשחק חוץ נגד אולימפיאקוס, עמדה ובענק במבחן התוצאה, עם ניצחון 4-1 מהדהד במסגרת המשחק הראשון של שמינית גמר הקונפרנס ליג.

כל אחד ואחד משחקני מכבי תל אביב נתן 200% מעצמו במשחק הזה. כולם הבינו את המשמעות של ניצחון ביוון, כולם הבינו שהם חייבים להשיג תוצאה טובה לקראת הגומלין, אבל אף אחד, אפילו לא ערן זהבי או רובי קין, חשבו שמכבי תל אביב תצא מהמשחק הזה ביתרון של 3 שערים.

זה היה נוקאאוט מרהיב, מהמשחקים האלה שייזכרו בהם גם בעוד עשרות שנים, לא משנה אם הם יעפילו לרבע הגמר או לא.

מכבי תל אביב הגיעה בכושר מעולה למשחק הזה. היא הפסידה רק פעם אחת ב 12 משחקיה האחרונים בכל המסגרות, ובנוסף גם עלתה למקום הראשון בטבלה, בגלל (או בזכות, תלוי את מי שואלים) עונש הורדת הנקודה שספגה מכבי חיפה מבית הדין.

המשחק נפתח בקצב מסחרר, ומפתיע במיוחד. למרות שליטה (צפוייה) של אולימפיאקוס בכדור, ערן זהבי העלה את מכבי ת"א ליתרון 1-0 כבר אחרי 5 דקות.

4 דקות עברו והקבוצה של רובי קין עלתה ל 2-0, הפעם היה זה עידו שחר שכבש מתוך הרחבה.

אומנם אולימפיאקוס שלטה, אבל מכבי תל אביב ידעה לנהל נכון את ההתקפות שלה, ובעיקר ידעה לנצל את המצבים שלה.


ההלם אליו נכנסה אולימפיאקוס שינה משהו בגישת המשחק שלה, רק אז היא הבינה שהגיע הזמן להעלות הילוך. בדקה ה 13 היא ניצלה חוסר תשומת לב בהגנה של מכבי תל אביב וצימקה את התוצאה ל 2-1 , בבעיטה הראשונה שלה למסגרת במשחק. מאותו רגע, הייתה רק קבוצה אחת על המגרש - אולימפיאקוס.

היא שלטה באופן כמעט מוחלט בכדור, איימה מדי פעם על השער, אבל לא הצליחה להשוות.

למרות שהשער השני של אולימפיאקוס היה באוויר, הערב כולו הוא בסימן נוקאאוט צהוב, ואחרי דקות פחות טובות שלה, מכבי תל אביב הצליחה להבקיע שוב, ושוב זה ערן זהבי שהשלים צמד ובכך כבש את שערו ה 7 בשלב במפעל העונה (מה שנכון לכתיבת שורות אלה מציב אותו במקום הראשון של טבלת מלך שערי העונה במעפל).

המחצית הראשונה הסתיימה ביתרון 3-1 מפתיע ומדהים כאחד.


במחצית השנייה מכבי תל אביב נראתה פחות טוב (לעומת המחצית הראשונה המדהימה שלה), אך בזכות עבודה הגנתית היא הצליחה לא לספוג. בדקה ה 74 דור פרץ כבש את השער ה 4 של מכבי תל אביב במשחק. 4-1 ענק, שנשאר עד הסיום. המחצית השנייה הייתה מחצית יותר טובה של אולימפיאקוס, אך כמו שכבר כתבתי קודם, זהו ערב בסימן נוקאאוט.

מכבי תל אביב הסתכלה לאולימפיאקוס בלבן של העיניים, והוכיחה שהיא לא פחות טובה ממנה.

זה היה ערב בלתי נשכח, ערב היסטורי, ערב שבו המציאות התעלתה על הציפיות. אומנם יש עוד משחק גומלין לפנינו, אבל כשמכבי תל אביב באה אליו עם יתרון של 3 שערים, לאולימפיאקוס יהיה קשה מאוד לחזור מזה. לא בלתי אפשרי, אבל קשה.

בלי שום קשר לזהות העולה לרבע הגמר, את ההיסטוריה מכבי תל אביב כבר כותבת, זהו עוד פרק מפואר בספר של קבוצות ישראליות באירופה.

לעדכונים נוספים על כל מה שקשור לכדורגל אל תשכחו לעקוב אחרי טיקי פאקה ברשתות החברתיות (אינסטגרם, טוויטר ופייסבוק), וגם להאזין לפודקאסט (בספוטיפיי וגוגל פודקאסט).


20 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page