top of page
  • אור סגל

רואים כוכבים / לקראת שמינית גמר הצ'מפיונס

חיכינו וחיכינו, והנה זה בא. ליגת האלופות חוזרת הערב (שלישי, 14.02), כשמשחקי שמינית הגמר ייצאו לדרך.

לכבוד חזרת הליגה היוקרתית ביותר באירופה, הנה כל מה שצריך לדעת על 3 המשחקים המעניינים ביותר בשמינית הגמר:


יום שלישי 14.02 (22:00 שעון ישראל)


מילאן - טוטנהאם

אומנם המשחק בין מילאן לטוטנהאם לא מפגיש בין 2 מהקבוצות הטובות בעולם, אבל מדובר באחד המפגשים המסקרנים שיש לשמינית הגמר להציע.

מילאן, אלופת איטליה, לא חזרה כמו שצריך מפגרת המונדיאל. מאז שהמונדיאל הסתיים, מילאן ניצחה רק פעמיים, מתוך 9 משחקים בכל המסגרות.

בשישי האחרון היא ניצחה 1-0 קטן את טורינו, וקטעה רצף של 7 משחקים ברציפות ללא ניצחון.

אחד החלקים המשמעותיים של מילאן בעונה שעברה היה ההגנה, והעונה נראה שהיא מקרטעת. רק ב 5 משחקיה האחרונים היא ספגה 13 שערים. גם החלק ההתקפי של מילאן לא מאיים במיוחד. 2 החלוצים הם אוריגי הבינוני וז'ירו, שאומנם הוא חלוץ ברמה גבוהה, אבל לא מספיק בכדי לפרוץ את 5 שחקני ההגנה של טוטנהאם. אם יש שחקן אחד שמילאן תסתמך עליו זה רפאל לאאו, שעד כה רושם עונה מעולה. יש לו 9 שערים ו 9 בישולים בכל המסגרות, והוא אחד הקשרים המוכשרים שיש בסריה א' בכלל, ובמילאן בפרט. אם הוא יהיה ביום טוב, למילאן יש על מי לסמוך. כדאי לשים לב גם למגן השמאלי תיאו הרננדס, שבתקופה האחרונה מספק תצוגה מרשימה באגף, עם 5 בישולים בכל המסגרות.


מהצד השני מגיעה טוטנהאם, שמאז החזרה מפגרת המונדיאל מציגה לנו נדנדה של תוצאות. 4 הפסדים ו 5 ניצחונות, ברובם היא נראית טוב מאוד. ניקח לדוגמא את משחק הליגה האחרון נגד מנצ'סטר סיטי, שם היא ניצחה 0-1. לאורך כל המשחק טוטנהאם לחצה גבוה את האלופה, ניסתה לתקוף בכל הזדמנות שהייתה לה, וגם ניצחה בצדק. במשחק הזה הארי קיין כבש את השער שניצח עבור התרנגולים את המשחק, ובכך הפך למלך שערי הקבוצה בכל הזמנים, עם 267 שערים (בכל המסגרות). הארי קיין תמיד מגיע למשחקים ולרגעים הגדולים, ואין ספק שגם במשחק הקרוב הוא יהיה השחקן המרכזי של טוטנהאם, ובסופו של דבר שחקני הקישור וההתקפה יחפשו למסור לו כמעט בכל הזדמנות.

בגלל ש 2 הקבוצות ישחקו ככל הנראה במערך זהה, עם 3 בלמים, לדעתי הולך להיות משחק התקפי מאוד, עם לא מעט איומים לשער וניסיונות לפרוץ את הגנות היריבה. למרות שספגה רביעייה במשחק הליגה האחרון, לטוטנהאם עדיין יש הגנה חזקה יותר מאשר למילאן, ובמפגש שכזה, הגנה טובה יכולה להכריע את המשחק.

הימור שלי: 2-0 טוטנהאם.

90Min, The Sun / הארי קיין ורפאל לאאו, הכוכבים של הקבוצות שלהם

פסז' - באיירן מינכן

אחד המשחקים המעניינים ביותר שיש לשמינית הגמר להציע.

פסז', שתארח את המשחק הראשון, תחסר את אמבפה הפצוע. פסז' לא נראית טוב בתקופה האחרונה. היא הודחה משמינית גמר הגביע הצרפתי לאחר הפסד למארסיי, ומאז שחזרה מפגרת המונדיאל יש לה 4 ניצחונות ליגה מתוך 8 משחקים. אומנם היא עדיין נמצאת במקום הראשון בטבלה, אבל הפער מ-מארסיי, שנמצאת במקום השני, הולך וקטן (כרגע הוא עומד על 5 נקודות).

אין ספק שהחיסרון של אמבפה ישפיע רבות על הקבוצה, אבל כולנו מכירים את שיתוף הפעולה בין מסי וניימאר, שלא משנה באיזה מפעל תמיד מביא שערים (בעיקר בליגת האלופות).

מהצד השני מגיעה באיירן מינכן, שנשארה באותה היכולת מלפני פגרת המונדיאל. יש לה רק הפסד אחד בלבד העונה, בכל המסגרות. זה היה גם המשחק היחיד בו היא לא כבשה העונה.

הכוכב של באיירן מינכן העונה, שמספק מספרים מטורפים העונה, הוא מוסיאלה. רק בן 19, וכבר מקבל מקום קבוע בהרכב של באיירן, וגם השתלב יפה בנבחרת גרמניה במונדיאל.

במדי באיירן יש לו העונה 14 שערים ו 11 בישולים בכל המסגרות, ונראה שהוא ממש לא מתכוון לעצור כאן. אחת היכולות שהכי מאפיינות אותו היא הדריבל המעולה שלו. בכל פעם שהכדור מגיע אליו לרגליים, זה נראה כאילו הם נדבקים אחד לשני. מוסיאלה עובר שחקנים על המגרש כמו קונוסים, יכולת שיכולה לעזור לו מאוד נגד פסז'.

הימור שלי: 3-2 באיירן מינכן

FC Bayern, CNN / מוסיאלה נגד מסי וניימאר. יהיה מעניין

יום שלישי 21.02 (22:00 שעון ישראל)


ליברפול - ריאל מדריד

שחזור גמר ליגת האלופות של העונה שעברה - כבר בשמינית הגמר!

אם מסתכלים על העונה האחרונה של ליברפול, מדובר באחת העונות החלשות שלה בעשור האחרון.

היא הודחה כבר בסיבוב הרביעי של הגביע האנגלי לאחר הפסד דרמטי 1-2 לברייטון, וגם בסיבוב הרביעי של הגביע האנגלי לאחר שהפסידה 2-3 למנצ'סטר סיטי.

נכון לכתיבת שורות אלה יש לה 2 ניצחונות בלבד ב 8 משחקיה האחרונים בכל המסגרות, תוך כדי שהיא מציגה יכולת חלשה למדי, וגם מצליחה להתבזות נגד קבוצות קטנות (הפסד 0-3 ל-וולבס בתחילת החודש).

כרגע לא מדברים על פיטורים של יורגן קלופ, ולטעמי די בצדק. קלופ הביא את ליברפול לטופ של הכדורגל העולמי, כשרק לפני קצת יותר מחצי שנה הגיע איתה לגמר ליגת האלופות, (כאמור, נגד ריאל מדריד, שם הפסידה 0-1).

המרסיסיידרס נמצאים רחוק מאוד מהטופ 5, ואם היא תמשיך ביכולת הנוכחית שלה גם במשחקים הקרובים, היא כנראה לא תסיים בטופ 5, משמע - היא לא תשחק באירופה בעונה הבאה.

אליפות מן הסתם היא לא תיקח, וכאמור למעלה היא גם הודחה משני מפעלי הגביע. ככה שליגת האלופות זו האופציה האחרונה שלה לצאת מהעונה הזו עם תואר. על פניו, ריאל מדריד פייבוריטית, אבל אל תתפלאו אם ליברפול תספק לפתע משחק טוב. בשלב שמינית הגמר יש 2 משחקים, בית וחוץ (לדעתי זה מיותר לחלוטין), ככה שהכל יכול לקרות.


מהצד השני מגיעה ריאל מדריד, שלא מזמן זכתה באליפות העולם למועדונים, והמשיכה להראות לנו למה היא בין הקבוצות הטובות בעולם.

בליגה היא ספגה מכה קלה בכנף, וכרגע היא ממוקמת במקום השני בטבלה, כשהפער מברצלונה הולך ועולה.

ריאל מדריד אומנם נמצאת בכושר מעולה, אבל כל עוד ברצלונה לא מאבדת נקודות, הבלאנקוס ימשיכו לרדוף אחריהם במאבק האליפות.

כמו בעונה שעברה, גם העונה הכוכב של ריאל מדריד הוא ויניסיוס ג'וניור, שממשיך לחורר רשתות, ולבשל בצרורות. יש לו העונה 16 שערים ושבעה בישולים בכל המסגרות, ולמרות שבמונדיאל הוא ונבחרת ברזיל לא הגיעו רחוק כפי שציפו, כרגע לא נראה ש-ויניסיוס נותן לתחושות האכזבה להשפיע על המשך העונה שלו. להזכירכם, ויניסיוס כבש את שער הניצחון של ריאל מדריד בגמר ליגת האלופות, ובשבוע הבא הוא ירצה לכבוש אפילו יותר. כל פעולה שלו באגף הופכת את ההתקפה למסוכנת. יכולת השליטה בכדור שלו היא לא מהעולם הזה, בשילוב עם המהירות וחוכמת המשחק שלו, תאפשר לריאל מדריד לאיים לא מעט פעמים על השער, ואולי גם להבקיע.

הימור שלי: 3-1 ריאל מדריד.

Ahram Online, FMT / שחזור הגמר משנה שעברה, כבר בשמינית

אלו רק 3 משחקים מסקרנים במיוחד מתוך ה 8 שמחכים לנו החל מהערב (21:00), ואין ספק שמדובר במשחקים מסקרנים אחד אחד.

מה לדעתכם המשחק הכי מעניין של שלב הבתים? מוזמנים לכתוב את דעתכם בתגובות!

לעדכונים נוספים על משחקי ליגת האלופות, ועל כל מה שקשור לכדורגל, אתם מוזמנים לעקוב אחרי "טיקי פאקה" ברשתות החברתיות (אינסטגרם, טוויטר ופייסבוק).

מוזמנים גם לשמוע את הפודקאסט החדש של טיקי פאקה, זמין כעת להאזנה בספוטיפיי, גוגל פודקאסט ויוטיוב.

33 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page